A casa embruixada — Chuaquín Castillo Bestué

A casa embruixada

Datos técnicos

Sinopsis de «A casa embruixada»

Dica no fa guaire, l’Alto Aragón ye estau un territorio misterioso an que la creyencia en fuerzas sobrenaturals yera muit enradigada, especialment en es nuestros lugars e aldeyas més reconditos. La orografía d’o país, pleno de montanyas, selvas, barrancos, esplugas e ibons, ha aduyau de seguro a lo mantenimiento d’esta mentalidat d’hombre primitivo.

Per eixo, tot lo que no teneba una explicación racional s’acumulaba a estas fuerzas, como lo serol en una falsa, una tronada fiera que acotolaba la cullita u la inesperada muerte d’un ninón. E yera la figura d’a bruixa –u d’o bruixón– la encarnación per antonomasia d’estas fuerzas sobrenaturals, e que ha acompanyau a lo largo d’a historia a es habitants d’este territorio.

A casa embruixada, basada en a tradición oral altoaragonesa, reconta una historia que ya hemos puesto leyer en a literatura universal: lo pacto feito con estes sers pa aconseguir riquezas e prosperidat, a truca d’obediencia e leyaltat a la bruixa –que aquí se diz Tedera–, e tien la sabor d’os cuentos tradicionals que se repetiban contino alredor d’os fogarils.

Opinión

La historia que cuenta «A casa embruixada» me ha parecido demasiado sencilla.

Teniendo en cuenta el momento y el lugar donde se desarrolla la trama, creo que se ha perdido la oportunidad de ahondar en la cultura pirenaica de la época.

Aunque es una lectura amena, al llegar a la última página el lector se queda con una sensación de haber leído un resumen más que una novela.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio